dissabte, 26 de juliol de 2014

Martinet menut i al·lòcton

Tant que em costava veure els martinets menuts aturats, i els darrers caps de setmana sembla que s'hagi convertit en quelcom normal. Aquest cop, una parella adulta i un juvenil fent pràctiques de camuflatge, tot un luxe.
Penjo una seqüència de diverses postures del juvenil, alguna d'elles un pèl còmica:
















Xivitona (Actitis hypoleucos) emmirallant-se a l'estany Europa.

Divendres vaig fer una escapada a l'estany de Sils. Bé, de fet va ser pujar i baixar del cotxe perquè la pluja me'n va fer fora quan portava 20 minuts caminant. El cas és que refugiant-me de l'aigua dins de l'aguait vaig poder contemplar com un petit estol de becs de corall senegalès (Estrilda astrild) s'agrupava a un parell de metres de mi. Impossible fotografiar res amb el telescopi, però la composició em va semblar xula i càmera en mà vaig fer-los un retrat familiar.
Aquesta és una espècie al·lòctona, segurament escapada d'algun particular, però que ha aconseguit establir-se a determinats espais naturals de casa nostra i criar-hi.


2 comentaris: