dijous, 2 d’octubre de 2014

Escapada a Sils

Divendres 26 a la tarda vaig anar a donar un tomb per l'estany de Sils per veure què s'hi movia. El vaig trobar amb força aigua, com era d'imaginar, però sobretot em vaig endur la sensació que està molt deixat. La vegetació tapa gran part del camp de visió que l'observador té des dels aguaits, aquests estan plens de pintades i deixalla, i en tot l'entorn s'aprecia una no-gestió del mateix. 
Quedi clar que no tinc formació al respecte i no puc opinar amb autoritat, però aquest és el meu humil punt de vista de com estan les coses per aquelles contrades.
Dit això, hi vaig poder veure algunes espècies interessants en la poca estona que m'hi vaig estar.
Un falcó mostatxut immadur (Falco subbuteo) es va estar força estona caçant a la "Zona dels cavalls", i tot i que era molt lluny li vaig poder fer alguna foto testimonial.



Per la mateixa zona hi havia també un parell d'agrons blancs (Casmerodius albus), una espècie que anys enrere era força rara i en canvi avui en dia és habitual veure'n a força zones humides.
Ja dins l'aguait l'estrella de la tarda: un morell xocolater (Aythya nyroca) que fa setmanes que ronda per la zona.







Tenint en compte les darreres pluges que hi han hagut i que estem en plena època de migració post-nupcial, és un molt bon lloc on deixar-se caure les properes setmanes per intentar veure els migrants. A veure com va!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada