dimecres, 5 de novembre de 2014

Esparver d'espatlles negres

El passat 29 d'octubre es va deixar caure per l'Alt Empordà un esparver d'espatlles negres (Elanus caeruleus), que és -des del meu punt de vista- un dels ocells més elegants i espectaculars que podem veure per aquí. 
Els seus ulls vermells, les potes d'un groc cridaner i el plomatge clar fan que aquest rapinyaire no s'assembli gaire a cap dels que acostumem a veure.
Té la mida d'un xoriguer. Crida l'atenció en vol, ja que a diferència d'aquest se li veu una cua curta respecte l'envergadura, i les ales força més amples i amb batecs més enèrgics: com va dir en Toni mentre el vèiem, recorda més al vol de la gavina que al d'un falcó. Com el xoriguer, també fa l'aleta mentre caça, però els picats que vam presenciar difereixen molt, ja que els fa mantenint les ales aixecades cap amunt, en un gest que recorda a la maniobra d'aterratge a una branca dels rapinyaires. 
Bé, tot això m'ho cuino una mica jo... Són trets característics que se-m'han quedat gravats després de veure'l aquests dies, i utilitzant el blog com a quadern de camp, crec en el futur em serà d'utilitat re-llegir-ho.

Deixo unes fotos de l'individu en qüestió i també un vídeo, al final de tot. Últimament li estic agafant afició als vídeos... Són curtets i d'una sola escena, a veure si mica en mica puc anar fent muntatges amb diferents escenes i surt quelcom més digne.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada